#181 'Szóste piętro' Alex Sinclair


Zawsze czytam opisy z tyłu przed wyborem książki. Nakreśla mi to ogólny zarys fabuły i wówczas podejmuję decyzję czy książkę przeczytam czy jednak odpuszczę. W przypadku tej książki decyzja była zdecydowanie pozytywna. Czy sama historia okazała się równie wciągająca, co sam jej opis?


'Znajdę tego, kto porwał moją Króliczkę - czy był to Alan. czy dziwny człowiek z tego mieszkania, czy ktoś zupełnie inny. To tylko kwestia czasu. I niech Bóg ma w opiece każdego, kto stanie mi na drodze.'


Erika zabiera swoją czteroletnią córkę Alice do wieżowca, w którym mieszka jej był mąż. Mała zapomniała swojej lalki i postanowiły ją odebrać. Dziewczynka boi się jeździć windami, jednak w przypadku dostania się na trzynaste piętro, jest to najszybsza droga. Podczas jazdy winda niepodziewanie zatrzymuje się przed szóstym piętrem. Gasną światła, drzwi się otwierają, a dziewczynka znika. Alice rozpoczyna walkę z czasem i postanawia za wszelką cenę odszukać swoją córkę. Czy jej się to uda?

Sytuacja jest wręcz tragiczna. W jednej chwili dziecko znajduje się obok, a w drugiej zapada się pod ziemię. Erika w panice nie wie co zrobić, nie ma pojęcia gdzie znajduje się jej córeczka. Historia jest bardzo dynamiczna. Momentami wydawała mi się trochę nierealna, jednak w ostateczności wciągnęła mnie bez reszty, nie mogłam się od niej oderwać. W momencie, w którym myślałam, że wszystko zostało wyjaśnione, cała sytuacja jeszcze bardziej się pomieszała, a rozwiązanie wbiło mnie w fotel. Nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy.


'Byłam ciekawa na jakim etapie życia człowiek przesiąka lękiem przed bliźnim - bądź nieufnością wobec nich - do tego stopnia, że nie potrafi wyciągnąć pomocnej dłoni ku zrozpaczonej matce, dbającej jedynie o dobro własnego dziecka.'


Nie ma sensu się zastanawiać, tę historię trzeba poznać. Książka zapewnia emocje i napięcie, od którego ciężko się oderwać. Można ją sobie dawkować, ale można też pochłonąć ją za jednym razem. Zdecydowanie polecam!


' Jestem gotowa umrzeć za moją Króliczkę. Wiem, większość rodziców twierdzi, że dla swoich dzieci zrobiłaby wszystko, ale czy zdecydowaliby się ponieść ostateczną ofiarę, gdyby przyszło co do czego? Czy postawiliby wszystko na jedną kartę, żeby ich dziecko miało większe szanse? Mnie na to stać.'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
książka dostępna TUTAJ

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger