#180 'Aż do śmierci' Daria Górka


Od czasu do czasu lubię sięgać po książki, których na co dzień nie czytam. Ten tytuł jest tego przykładem, a przy okazji sam temat mnie zainteresował. Czy książka okazała się warta uwagi?


'Za każdym razem mówił, że już nie będzie pić, że się zmieni, bo on to tak tylko pod wpływem alkoholu...'


Książka jest relacją historii ośmiu kobiet, które odsiadują w więzieniu wyrok za zabójstwo. Dopuściły się morderstwa swoich mężów czy partnerów, którzy przez lata znęcali się nad nimi, bili i sponiewierali. W pewnym momencie miarka się przebrała, nerwy puściły, a nóż został zatopiony w męskim ciele.

Nie potrafię postawić się na miejscu bohaterek książek. Jednocześnie staram się ich nie oceniać. Jestem świadoma tego, że lata bicia i maltretowania mogą przeistoczyć się w coś gorszego u każdej ze stron. Kobiety z ofiar stają się katami. 'Zabiły zwierzę, a będą siedzieć jak za człowieka' - te słowa idealnie odnoszą się do sytuacji kobiet z książki. Chociaż nie do końca, ponieważ osoba znęcająca się nad najbliższymi jest gorsza niż cokolwiek na świecie. Szczególnie niż zwierzę.

Autorka podzieliła historie na podrozdziały, w których przytoczyła wypowiedzi bohaterek zgodnie z wspólną tematyką. Wplotła też swoje spostrzeżenia i fakty z różnych publikacji. Mnie osobiście najbardziej interesowały relacje osadzonych. Nieszczególnie podobało mi się podzielenie historii kobiet. Wprowadzało to chaos i przeszkodziło w wejściu w głębszą relację z bohaterkami.


'Kto tego nie przeżył, ten nie zrozumie, jak to jest, gdy w miejscu, w którym powinieneś dostawać miłość, dostajesz po twarzy, a oprócz tego obelgi, wyzwiska i tym podobne. A jak ktoś cię bije, to cię nie kocha, to znaczy, że ma cię za przedmiot.'


Jeśli interesuje was tego typu tematyka to zachęcam do lektury. Ja osobiście nie jestem usatysfakcjonowana, spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Mimo wszystko nie zniechęcam.


'Zawsze mówiłam, że mu oddam, no i przyszedł czas, że oddałam... raz, ale konkretnie.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Aż do śmierci' Daria Górka

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger