#169 'Upiorne opowieści po zmroku' Alvin Schwartz


Rzadko kiedy najpierw decyduję się na obejrzenie filmu. W tym przypadku tak było, a zachęcona jego fabułą, postanowiłam sięgnąć po książkę. Tym bardziej, że sam film mi się podobał. Czy książka zrobiła na mnie równie dobre wrażenie?


'Opowiadanie przerażających historii to rozrywka, której ludzie oddają się od tysięcy lat, bo większość z nas po prostu lubi być w ten sposób straszona.'


Z opowiadaniami jest u mnie różnie, jednak zachęcona całkiem dobrym filmem, postanowiłam poznać książkę. Czy nie jest tak, że w większości przypadków książka jest lepsza od ekranizacji? Niestety, w tym przypadku się zawiodłam.

Książka jest zbiorem ponad dwudziestu krótkich opowiadań. Powinny być straszne, jednak mnie nie przestraszyły. Zapomniałam o nich równie szybko, jak je przeczytałam. Wszystkie historie zostały wzbogacone o ilustracje i to jest zdecydowany plus całego wydania. Niektóre były na tyle przerażające, że cały czas mam je przed oczami. A opowiadania? Nie zrobiły niestety na mnie jakiegokolwiek wrażenia. Przeczytałam gdzieś, że jest to dobry pomysł dla nastolatków na spędzenie nocy grozy w domu, z odpowiednią atmosferą. I podtrzymuję to zdanie.

Jeśli liczycie na dawkę grozy i strachu to w tej książce tego nie znajdziecie. Chyba, że efekt wizualny będzie wystarczający, bo ilustracje nadrabiają i utrzymują całość w klimacie. Mimo wszystko, dużo bardziej polecam ekranizację.


OCENA: 5/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwo:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger