#168 'Na gorącym uczynku' Harlan Coben


Moja przygoda z Harlanem Cobenem wciąż trwa. Idąc za ciosem, sięgnęłam po kolejny tytuł, chcąc sprawdzić czy moje zainteresowanie się rozwinie czy stanie w miejscu. Co się okazało?


'Wszyscy jesteśmy ludźmi, ale jeśli ktoś robi coś takiego... jeśli jego geny lub marne życie są tak pokręcone, że musi krzywdzić dziecko... no cóż, najbardziej humanitarną rzeczą, jaką można zrobić, jest wyeliminowanie takiego człowieka.'


Pewnego dnia siedemnastoletnia Haley nie wraca do domu. Zarówno rodzice jak i nauczyciele nie wierzą, że mogła uciec. Była jedną z tych nastolatek, do których to po prostu nie pasuje. Jednak po trzech miesiącach wszyscy tracą nadzieję, że dziewczyna zostanie odnaleziona.

Jednocześnie Dan Mercer wpada w pułapkę, którą założyła na niego znana reporterka, Wendy. Zostaje w programie na żywo prostawiony przed faktem dokonanym, a wszyscy dowiadują się, że mężczyzna jest pedofilem. Czy historia tych dwóch osób ma ze sobą związek? I jaką rolę w tym wszystkim pełni reporterka?

Autor na samym początku przedstawia nam tajemnicę, którą należy odkryć. I robi to, strona po stronie. Odkrywa przed nami kolejne karty i powiązania między osobami zamieszanymi w zaginięcie Haley. Historia wciągnęła mnie od pierwszej strony. Momentami mniej, momentami bardziej, ale zainteresowanie trwało przez całą lekturę. Coben po raz kolejny tak pomieszał fabułę i wydarzenia, że nie byłam w stanie rozwiązać zagadki, zanim nie otrzymałam rozwiązania na tacy. Lubię takie książki. Takie, w których rozwiązanie nie jest oczywiste. Czegoś mi jednak brakowało w tej historii. Czego? Chyba niewielkiej nuty dramatyzmu.


'Może zasługuje na dobrodziejstwo wątpliwości. Może jest niewinny, dopóki nie dowiedzie mu się winy.'


Fani z pewnością znają i kochają kolejny z tytułów Harlana Cobena. Dla mnie historia była ciekawa i wciągająca, ale nie skradła mojego serca. Bardzo chciałam poznać zakończenie i nie ukrywam, że ostatnie strony mnie zaskoczyły, ale nadal poszukuję takiego tytułu, który wbije mnie w fotel.


'Czy tragedia powoduje pęknięcia i sprawia, że stają się coraz większe, czy tylko zapala światło, przy którym można dostrzec pęknięcie, które zawsze tam było?'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Na gorącym uczynku' Harlan Coben

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger