#144 'Szklany tron' Sarah J. Maas


Z książkami autorstwa Sarah J. Maas mam tak, że zaczynam je czytać w momencie, kiedy na horyzoncie widać już ostatnią część serii. Tak było w przypadku Dworów i tak też jest w przypadku serii Szklany Tron. Czy początek okazał się udany?


'Celaena szkoliła się na zabójczynię od chwili, gdy Król Zabójców znalazł ją półmartwą na brzegu zamarzniętej rzeki i przyniósł do swej twierdzy. Miała wówczas zaledwie osiem lat.'


Celaena Sardothien jest Zabójczynią. Najlepszą. Zostaje jednak pojmana i zmuszona do pracy w kopalni soli. Po roku otrzymuje propozycję: wziąć udział w zawodach na Królewskiego Obrońcę. Dzięki temu jej niewolnicza praca dobiegnie końca, a ona zacznie swoją drogę ku wolności. Oczywiście przyjmuje propozycję, jednak podczas turnieju dzieją się dziwne rzeczy. Uczestnicy jeden po drugim zostają mordowani, jednak nikt nie wie przez kogo. Czy Zabójczyni uda się zwyciężyć? Czy jednocześnie uniknie własnej śmierci?


'Niespodziewanie jej wzrok padł na fortepian. To, że kiedyś sporo grywała, było ogromnym niedopowiedzeniem. Uwielbiała grać, wprost przepadała za muzyką i dźwiękami, które leczyły rany i czyniły niemożliwe możliwym.'


Przed nami otworem staje zupełnie nowy świat. Uwielbiam taka fantastykę, gdzie wszystko jest nowe, świeże i czekające na odkrycie. Celaena od samego początku wzbudziła moją sympatię swoją postawą i umiejętnościami. Z chęcią wzięłam udział w zawodach razem z nią, towarzysząc jej w kolejnych próbach. Zupełnie nowy świat, pełen zagadek i tajemnic dopiero się przede mną otwiera, ale liczę na wiele przygód, które w pierwszym tomie miały swój początek.


'- A kto chce, aby go nienawidzono? Tak naprawdę wolę, aby mnie nienawidzono, niż ignorowano, ale nie ma to większego znaczenia.'


Fantastyka to jeden z gatunków, które urzekają mnie swoim światem i postaciami, które często rozwijają się w ciągu opowieści i na przełomie kolejnych tomów. Liczę, że w tym przypadku też tak będzie i najchętniej od razu pochłonęłabym następne części. Jeśli jeszcze się nie zdecydowaliście, to polecam gorąco!


'Wszystko ma jakiś powód. Pisane ci było przybyć do tego zamku. Pisane ci było zostać zabójczynią i opanować wszelkie umiejętności potrzebne do przetrwania.'


OCENA:  9/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger