#145 'Bestia' Peternelle van Arsdale


Przyznaję, że zastanawiałam się czy ten tytuł jest dla mnie. Ostatecznie postanowiłam dać mu szansę, chociaż opis niejednoznacznie mnie do siebie przekonał. Czy treść wpisała się w moje gusta?


'Rzadko kiedy ciekawiły ją plotki, ale ta wieść była znacząca: jedna z sąsiadek odkryła, co zmieniło się w wiosce od zeszłego roku. Narodziło się dwoje jednakowych dzieci, napiętnowanych gwiazdą przez Bestię. Złego. Tego, Który Powstrzymuje Deszcze.'


Pewnego dnia w jednej z wiosek narodziły się bliźniaczki. Jednocześnie nastaje okres suszy, a wina spada na dziewczynki, które wraz z matką zostają wypędzone. Zamieszkują pobliski las, w którym stają się zdziczałe i odczłowieczone. Stają się pożeraczkami dusz. Wiele lat później napadają na wioskę i pozbawiają dusz wszystkich dorosłych mieszkańców. Przy życiu pozostaje tylko Alys wraz z innymi dziećmi, które zostają przygarnięte przez mieszkańców pobliskiej wioski. Jednak Alys jako jedyna była świadkiem, jak pożeraczki dusz wchodziły do wioski. Czy to oznacza, że jest jedną z nich? Co jest w niej niezwykłego?

Cała opowieść została utrzymana w mrocznym klimacie. Perypetie Alys zostały podzielone na rozdziały, w których krok po kroku poznajemy jej historię. Sama historia ma elementy baśni, a pożeraczki dusz wraz z Bestią są postaciami, których obraz przekazywany jest w opowieściach z pokolenia na pokolenie. 

Historia momentami wciągająca, czasem jednak mi się dłużyła. Nie było w niej elementów, które by mnie zaskoczyły lub przeraziły. Świat i postaci stworzone zostały od podstaw, jednak zabrakło mi czegoś, dzięki czemu chciałabym pozostać z nimi na dłużej. Ot dawka fantastyki, o której wkrótce zapomnę.


'Na imię miały Angelica i Benedicta. I były pożeraczkami dusz.'


Na książkę zdecydowałam się ze względu na fakt, że wykupione zostały już do niej prawa do ekranizacji. Chciałam poznać historię przed pojawieniem się filmu, który z pewnością zobaczę dla porównania. Jeśli jednak liczycie na świetną fantastykę to w moim odczuciu była po prostu przeciętna. Nieszczególnie odnalazłam w tej historii coś, co wyróżniłoby ją na tle innych.


'Noce sprzyjały im. Strach rośnie nocą. A że siostry żywiły się strachem, nigdy nie były głodne.'



OCENA:  6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Bestia' Peternelle van Arsdale

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger