#140 'Chłopiec z Burzy i inne opowiadania' Colin Thiele


Poszukiwania opowiadań, które spełnią moje oczekiwania trwają. Ekranizację jednej z historii planuję zobaczyć, stąd w pierwszej kolejności sięgnęłam po książkę. Czy udało mi się znaleźć zbiór opowiadań, który w końcu mi się spodobał?


'Oczywiście, że byli przyjaciółmi. Nierozdzielnymi. Stąd wzięło się przecież imię kuca. Kiedy po latach próśb Paul dostał wreszcie swojego wierzchowca, nie odstępował go nawet na krok.'


Sięgając po tę pozycję, mamy do czynienia z literaturą australijską. Autor przedstawia nam sześć opowiadań z pięknym krajobrazem i przyjaźnią w tle. Oprócz tytułowej historii, której ekranizację można już było zobaczyć w kinie otrzymujemy też inne, które treścią i przesłaniem są równie wartościowe.

Sama książka przeznaczona jest dla dzieci, jednak nie jest napisana typowo prostym językiem, przeznaczonym wyłącznie dla najmłodszych odbiorców. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Mi osobiście najbardziej podobało się opowiadanie zatytułowane 'Dwie beczki wody' o chłopcu, który wraz ze swoim najlepszym przyjacielem, kucem o imieniu Peter wyruszył w podróż do studni po wodę, aby ratować farmę rodziców przed suszą. Determinacja Paula i jego kucyka jest godna podziwu, a cała historia jeszcze długo siedziała mi w głowie.

Treść pozostałych opowiadań niech pozostanie niewiadomą, którą każdy odkryje po sięgnięciu po książkę. To właśnie znajomość wyłącznie tytułu sprawiła mi ogromną radość przy poznawaniu historii.


'Z biegiem lat Chłopiec z Burzy nauczył się wielu rzeczy. Wszystkie żywe stworzenia były jego przyjaciółmi.'


Jeśli poszukujecie zbioru opowiadań, które skradną wasze serce, to ta książka jest dla was! Nieszczególnie lubię się z taką formą przedstawiania historii, jednak ten zbiór okazał się strzałem w dziesiątkę. Piękne i mądre opowiadania o przywiązaniu i przyjaźni człowieka ze zwierzętami.


'Morze zamruczało cicho wokół jego butów, jak kot ocierający się grzbietem o nogi.'


OCENA:  9/10

Za książkę dziękuję:
Książka dostępna tutaj: 'Chłopiec z Burzy i inne opowiadania' Colin Thiele

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger