#141 'Gdzie śpiewają diabły' Magdalena Kubasiewicz


Wydawnictwo Uroboros co jakiś czas wydaje pozycje, które nie w oczywisty sposób wpisują się w mój czytelniczy gust. Lubię się na nie decydować właśnie ze względu na to, żeby sprawdzić czy faktycznie historia mi się spodoba. Czy tak właśnie było w tym przypadku?


'Maria nie była diabłem: Maria nie znała diablich sztuczek, nie umiała zmieniać się w dym, przenikać między gałązkami uzbrojonymi w kolce, nie potrafiła znikać i pojawiać się gdzie indziej.'


Piotr od dziewięciu lat poszukuje swojej siostry bliźniaczki, która zaginęła bez śladu. Trafia na jej trop, widząc na zdjęciu Ewę wraz z nieznaną kobietą, która została zamordowana. Postanawia pojechać do Azylu i odszukać siostrę. Problem polega jednak na tym, że mieszkańcy jej nie znają. Nie wiedzą kim była dziewczyna. Czy Piotr odnajdzie Ewę?

Azyl jest miejscem, w którym mieszkańcy wierzą w pewną opowieść. Każdy z nich zna i powiela swoją wersję, jednak wszystkie dotyczą znajomości czarownicy i Diabła oraz czarnego jeziora. Czym tak naprawdę są te opowieści? I dlaczego mieszkańcy sprawiają wrażenie osób chorych umysłowo i zamkniętych na kontakty z zewnątrz?

Historia wciągnęła mnie swoją magią i różnorodnością opowieści. Byłam niesamowicie ciekawa rozwiązania zagadki i rozwinięcia, co jest prawdą, a co fikcją. Cała opowieść była dość nietypowa, w lekki sposób przeplatały się ze sobą wydarzenia realne ze światem fantastycznym. Do samego końca towarzyszy nam niepewność. Nie wiadomo, która legenda okaże się prawdziwa, jednak w każdej z nich jest ziarno prawdy.


'A przecież nie wierzył w baśnie i ich nie lubił, nie szukał opowieści, szukał swojej siostry, śladu jej obecności. Szukał potwierdzenia, że żyje, jest bezpieczna albo że zginęła dawno temu, on zaś powinien wreszcie pogodzić się z losem.'


Jeśli jesteście fanami fantastyki, polecam. Jeśli lubicie nietypowe historie to również warto sięgnąć po ten tytuł. Cieszę się, że zdecydowałam się na tę pozycję. Jeśli również podejmiecie taką decyzję, nie pożałujecie!


'- Szukam kogoś. - Dwa słowa, powtarzane już tyle razy, że mógłby je uznać za swoją mantrę.'



OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger