#139 'Morderczyni' Sarah A. Denzil


W ostatnim czasie coraz częściej sięgam zarówno po kryminały jak i thrillery. Te drugie przyciągają mnie swoim mrocznym klimatem i ciekawymi historiami. A przede wszystkim tym, że wciągają i trzymają w napięciu. Czy tym razem było podobnie?


'W szpitalu o zaostrzonym rygorze od razu zwraca się uwagę na to, że pacjenci nie sprawiają wrażenia tak przerażających, jak można by się spodziewać. Łatwo sobie wyobrazić seryjnych morderców czających się w cieniu, z którego widać tylko ich zmrużone oczy. Rzeczywistość miała jednak niewiele wspólnego z Milczeniem owiec.'


Kilka lat temu doszło do tragedii. Czternastoletnia Isabel zostaje oskarżona o brutalne morderstwo sześcioletniej Maisie i umieszczona w szpitalu psychiatrycznym. Przez wiele lat tylko tam spędza czas, właściwie całe swoje dzieciństwo. Pewnego dnia na jej drodze staje pielęgniarka psychiatryczna Leah. Staje się ona opiekunką Isabel. Jest przyzwyczajona do tego typu pracy i osób, z którymi na co dzień przebywa, jednak jej nowa podopieczna różni się od innych. Uważa, że jest niewinna. Czy tak jest faktycznie? Czy Leah odkryje prawdę?


'Nie mogli uwierzyć w to, co zrobił. Ludzie czasami inaczej zachowują się w domu, a inaczej przed całym światem.'


Historia mroczna i wciągająca. Poznajemy zawód pielęgniarki psychiatrycznej, jej obowiązki i podopiecznych. Pierwszy raz spotkałam się z tym zawodem, który bardzo mnie do siebie zachęcił. Leah jest osobą sumienną i starającą się dobrze wykonywać swoją pracę, jednak przeszłość nie zawsze jej w tym pomaga. Sama wychowuje swojego młodszego brat, ponieważ ojciec brutalnie pozbawił życia siebie i matkę. Kobieta stara się podołać wszystkim obowiązkom i może właśnie dlatego, przez nieuwagę za bardzo zbliża się do swojej nowej podopiecznej. Jakie będą skutki takiego zachowania? Czy Isabel jest niewinną ofiarą czy bezduszną morderczynią?


'Po kilku latach pracy jako pielęgniarka w końcu odkryłam, co to znaczy być pacjentką.'


Fani gatunku powinni być zadowoleni. Mnie historia porwała i uważam, że warto było ją poznać. Była wciągająca, a przy tym nieprzewidywalna. Nie wiedziałam, jak się zakończy za co wielki plus! Z pewnością będę miała na uwadze inne tytuły autorki. Polecam!


'Zadziwiające, jak pierwsze wrażenie może zmienić sposób patrzenia na cudze czyny.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję:
Książka dostępna tutaj: 'Morderczyni' Sarah A. Denzil

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger