#321 'Śmiertelna dawka' Hanna Greń

 

Seria z Dionizą Remańską to jedna z moich ulubionych serii kryminalnych. Wyczekiwałam na każdy kolejny tom i miałam pewność, że się nie zawiodę. Czy ostatni tom serii okazał się równie dobry?

'Nie pomyślałem, że w miejscowości o zwartej zabudowie śledzenie kogoś tak, by samemu nie wyć widzianym, jest praktycznie niemożliwe. Dodaj do tego urażoną dumę, że ktoś ośmielił się za mną chodzić, i będziesz miała obraz całości.'

W Bystrzycy Wielkiej, w środku zimy znalezione zostaje ciało nastolatki. Policja określiła śmierć jako samobójstwo i zamknęła sprawę. Rodzice dziewczyny nie wierzą w taką kwalifikację czynu i zgłaszają się do Dionizy z prośbą o sprawdzenie i odnalezienie winnego zabójstwa. Sprawa wcale nie jest prosta, bo sama prośba została zgłoszona dopiero po kilku miesiącach od śmierci. Czy pani detektyw uda się rozwiązać sprawę? Czy policja faktycznie popełniła błąd?

Po raz kolejny sprawa związana jest z małą miejscowością, gdzie wszyscy się znają i każdy wszystko wie o swoich sąsiadach. Sprawa jest o tyle delikatna, że dotyczy śmierci nastolatki. Dioniza dokłada wszelkich starań, aby znaleźć winnego, ale nauczona doświadczeniem wie, że w takiej wiosce wyciągnięcie jakichkolwiek informacji nie jest łatwe. Autorka przedstawia każdy etap śledztwa z różnych perspektyw, co jest zdecydowanie na plus.

'Może zabrzmi to bezdusznie, ale cierpienie z powodu śmierci bliskich z biegiem czasu upodabnia się do sporadycznego bólu wywołanego starym urazem.'

Bardzo żałuję, że to ostatni tom i chcąc, nie chcąc musiałam się pożegnać z bohaterami, których polubiłam. Ostatnia część, jak i cała seria są warte polecenia i naprawdę każdy fan gatunku powinien ją poznać. Ja będę polecać każdemu, bo nie zawiodłam się ani trochę. Jak to mówią, lepiej skończyć w dobrym momencie, niż stworzyć telenowelę. I tutaj to stwierdzenie sprawdziło się w stu procentach. Czytajcie!

'Tak to już z nami jest, że im więcej grzeszymy, z tym większą gorliwością tępimy podobne grzechy u innych. Całkiem tak, jakbyśmy uważali, że poprzez pokutę zadaną innym zyskamy odpuszczenie naszych własnych przewin.'

OCENA: 8/10

za książkę dziekuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger