#308 'Fale' AJ Dungo

Postanowiłam w tym roku sięgać także częściej po powieści graficzne, zwane potocznie komiksami.

Przyznam szczerze, że czytałam w swoim życiu już kilka, ale nigdy nie wiedziałam na co dalej się zdecydować, aby się nie zawieść. Popytałam i polecono mi między innymi ten tytuł. Czy było warto?

Autor, który jest jednocześnie ilustratorem i głównym bohaterem opowiada swoją historię. W zasadzie nie tyle swoją, co swojej dziewczyny, która walczy z życiem ze śmiertelną chorobą. Jednocześnie jest ogromną fanką surfingu, a swoją pasję przekazała także AJ.

 

 

Autor przeplata swoją opowieść z historią samego surfingu. Całość jest zobrazowana na dwa sposoby: kolory niebieskie to teraźniejszość, a kolory pomarańczowe to wydarzenia historyczne.

Ilustracje nie są skomplikowane, ale oddają cały wydźwięk przedstawianej historii. Podobały mi się.



 

Całość jest przyjemna dla oka i momentami wzruszająca. Nie spodziewałam się, że powieść graficzna naprawdę może na dłużej pozostać w pamięci. A tak się stało. Historia jest wspomnieniem AJ o swojej dziewczynie, która przegrała walkę z nowotworem. Uważam, że jeśli ktoś chce zacząć swoją przygodę z tego typu literaturą to ten tytuł jest wart uwagi. Polecam!

 

 

 OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger