#284 'Później' Stephen King

 

Był taki czas, kiedy bardzo chciałam czytać książki Stephena Kinga. Jak już zaczęłam, to sama nie wiem czy są w moim guście czy też nie. Cały czas wyrabiam sobie zdanie na ten temat. Jak było w przypadku tego tytułu?

'Martwi wyglądają tak samo jak żywi, tylko że zawsze mają na sobie ubranie, w którym umarli.'

Jamie od dziecka widzi zmarłych. Potrafi z nimi rozmawiać i wie, że po śmierci mogą oni mówić wyłącznie prawdę. Matka chłopca chce, aby jego umiejętność była chowana w tajemnicy. Jednak w pewnym momencie Jamie może uratować życie wielu ludzi. Czy powinien ukryć pewne informacje dla siebie czy jednak się z nimi podzielić? Czy ma świadomość tego, że w życiu nic nie pozostaje bez konsekwencji?

Historia jest opowiadana z perspektywy głównego bohatera, a właściwie poznajemy jego retrospekcje. Całość przekazana jest w bardzo prosty i przystępny sposób, można ją w zasadzie pochłonąć za jednym razem. Jest jednak pewne ale. W moim odczuciu było za mało akcji i samej historii. Miałam wrażenie, że czytam bardzo długie opowiadanie, które do niczego nie prowadzi. Były momenty, które bardziej mnie zainteresowały, ale było ich stosunkowo niewiele. Nie wystarczyło to, abym mogła uznać, że książka była świetna, a historia niepowtarzalna.

'No więc owszem, widzę martwych ludzi. O ile pamiętam, to od zawsze.'

W pewnym sensie się zawiodłam, bo nie otrzymałam nic, co można by określić mianem horroru. Ot, zwykła opowieść o przeżyciach chłopca, który widzi duchy. Szybka i spójna historia, która nie zostanie mi na dłużej w pamięci. Przekonajcie się sami, czy warto spędzić z nią czas.

'Człowiek przyzwyczaja się do cudownych rzeczy. Traktuje je jak coś oczywistego. Może próbować tego unikać, lecz i tak nie da radu. Po prostu cudów jest za dużo. Są wszędzie.'

OCENA: 6/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger