#203 'Chór zapomnianych głosów' Remigiusz Mróz


Książka o tematyce innej, niż te, po które sięgam na codzień. Zdecydowałam się ze względu na nazwisko autora. Czy sama treść okazała się interesująca?


'Na osłonie znajdowało się ciało, a wypływające z niego nitki czerwonej mazi zaczynały oplatać szybę jak pajęczyna.'


Na pokładzie okrętu badawczego nagle budzi się Håkon. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że powinien trwać jeszcze we śnie przez kilkadziesiąt lat. Po przebudzeniu okazuje się, że cała załoga zostaje wymordowana. Przy życiu pozostaje wyłącznie Håkon i Dija Udin. Co wydarzyło się na statku? Kto tego dokonał i dlaczego nie zabił wszystkich, co do jednego?

Książka z gatunku science fiction. Świat przyszłości, alternatywne formy życia. Wszystko z rozdziału na rozdział układa się w jedną całość. Przedstawiona rzeczywistość wybiega kilkaset lat w przyszłość, jednak nie jest nierealna. Nieczęsto mam styczność z tego typu literaturą, ale ta opowieść przekonała mnie do siebie. Pomiędzy głównymi bohaterami od samego początku wyczuwalna była chemia, a poczucie humoru znane jest już czytelnikom innych powieści spod pióra autora.


'Teraz każdy element dawnego świata należało czcić, dbać o niego i pielęgnować. Wszak wedle wszelkiego prawdopodobieństwa Ziemia przestała istnieć.'


Z początku nie mogłam się przekonać do tej historii. Jednak z każdą kolejną stroną było lepiej, a za połową już totalnie mnie wciągnęło. Utwierdziłam się w przekonaniu, że nie warto oceniać książki za szybko. Dobrze, że jej nie odłożyłam na bok. Było warto!


'Naturalna selekcja, gra, starcie na śmierć i życie... cokolwiek to było, jakieś siły kierowały ich losem.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger