#118 'Histeryczki' Roxane Gay


Przyznam szczerze, że nieczęsto sięgam po opowiadania. Te jednak przyciągnęły mnie do siebie i postanowiłam dać im szansę. Czy została ona wykorzystana?


'- Czemu on?
- Nie byłabym dobra dla człowieka naprawdę dobrego.'


Sięgając po tę pozycję otrzymujemy kilkanaście opowiadań. Jedne z nich są krótsze, inne dłuższe, jednak wszystkie opowiadają losy różnych kobiet. Nie byle jakich, bo takich, których życie nie do końca jest usłane różami. Mają swoje problemy i na swój sposób starają się je rozwiązywać. Jak zachowuje się matka, której dziecko nie żyje? A jakie życie prowadzi nastolatka, która jako dziecko została porwana i wykorzystywana przez dorosłego mężczyznę? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź podczas lektury kolejnych opowiadań.


'Boję się dnia, w którym zostawi mnie na naszym łóżku, rozdartą w oczekiwaniu, aż mnie z powrotem poskłada.'


Szczerze mówiąc, sama nie wiem co sądzić o tej pozycji. Chyba przede wszystkim utwierdziłam się w przekonaniu, że wolę czytać dłuższe powieści. Czytając opowiadania nie ma możliwości, aby zżyć się z bohaterami. Jak tylko zacznę ich poznawać, opowieść właściwie już się kończy. Nie ma takiej bliskości jak w przypadku jedno- lub kilkutomowej powieści. I chyba właśnie to jest minusem.


'Ten, który rzuca kamieniem, nie kocha swojej kochanki, ale potrzebuje tych spotkań, podczas których nie musi widzieć za dużo i kochać za ostrożnie.'


Jeśli lubicie sięgać po opowiadania to ta pozycja z pewnością przypadnie wam do gustu. Same historie były na swój sposób wciągające i interesujące. Zdaję sobie sprawę, że opowiadania mają swoje grono odbiorców, także zachęcam do poznania tej książki.


'Słowo ładne nie musi opisywać wyglądu. Czasem ładne jest to, co się czuje.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Histeryczki' Roxane Gay

W księgarni dostępne także inne BESTSELLERY

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger