#241 'Zastraszeni' Joanna Dulewicz

 

W momencie, kiedy decydowałam się na ten tytuł pamiętałam, że pierwszy tom podobał mi się i już wówczas byłam zdecydowana na kontynuację. Czy decyzja okazała się słuszna?

'Każdy człowiek jest istotą zbyt złożoną, by można go było scharakteryzować w kilku zdaniach. Każdy z nas jest historią. Jesteśmy związani z przeszłością, z miejscem, z innymi ludźmi...'

We wsi niedaleko Kielc na przestrzeni kilku miesięcy odnalezione zostają elementy ludzkiego ciała. Sprawa jest bliźniaczo podobna do tej, sprzed ponad trzydziestu lat. Czy Patrykowi Wrońskiemu uda się rozwiązać sprawę, w której są praktycznie same niewiadome, a tropy prowadzą donikąd?

Mroczna i wciągająca historia, która jest ściśle związana z wydarzeniami z poprzedniego tomu. Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się tego. Myślałam, że będzie to zupełnie odrębna historia, a okazało się, że jest wręcz przeciwnie. Nie przeszkadzało mi to jednak, bo miałam w pamięci poprzednie wydarzenia. To, czego nie zapamiętałam, zostało kilkukrotnie przypomniane. Sama historia wciągnęła od pierwszych stron, a tempo nie zwalniało. Autorka dała czytelnikowi wiele spraw, których ilość mogła po drodze okazać się nieistotna, jednak ostatecznie wszystko ściśle się ze sobą wiązało.

 'Jednak codzienne obcowanie ze złem sprawia, że człowiek, choćby bardzo tego nie chciał, zmienia się. I nie jest to zmiana na lepsze.'

Polecam! Zarówno ten jak i poprzedni tom wart jest uwagi i spędzonego czasu. Kryminał w dobrej i wciągającej postaci.  Fani gatunku z pewnością się nie zawiodą, a to jest ważne dla osób, które kryminały czytają w dużych ilościach.

'Wielu ludzi milczy i zgadza się na cierpienie właśnie z powodu strachu.'

OCENA: 7/10

 Za książkę dziękuje Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger