#209 'Nikt się nie dowie' Agnieszka Pietrzyk




Czytałam poprzednią książkę autorki i zrobiła na mnie na tyle dobre wrażenie, że postanowiłam sięgnąć po kolejną. Czy wybór był trafny?


'Od dawna boi się otwartej rozmowy, bo zdaje sobie sprawę, że może być początkiem ich końca.'


Zwłoki Malwiny zostają znalezione w jej domu, na kamieniach pod tarasem. Znajduje ją mąż Borys, który jest słynnym autorem kryminałów. I w tym miejscu rodzi się pytanie, czy kobieta popełniła samobójstwo czy została zamordowana? A może był to po prostu nieszczęśliwy wypadek?

W historii przedstawiona została z pozoru normalna rodzina. Dlaczego tylko z pozoru? Bo tak naprawdę tajemnica goniła tajemnicę. Małżonkowie nie mówili sobie wszystkiego. Wydawać by się mogło, że łączyły ich głównie dzieci. Czy to spowodowało śmierć Malwiny? Z pewnością miała ona w tym swój początek, jednak w gruncie rzeczy nie każda rodzina jest kolorowa i cukierkowa jak w filmach.

Autorka stopniowo buduje napięcie. Daje momentami mylne wskazówki, które miały prowadzić czytelnika do rozwiązania zagadki, a wbrew pozorom wcale nim nie były. Lubię takie zabiegi, dzięki temu lektura jest jeszcze ciekawsza. Poznajemy głównych bohaterów i ich życiowe rozterki i wybory. Jesteśmy świadkami weryfikacji sprawy przez agenta ubezpieczeniowego. Nie otrzymuje on rozwiązania na tacy. Sama zagadka śmierci Malwiny nie jest oczywista, nie domyśliłam się rozwiązania do samego końca.


'Niestety w tym kraju nie mówi się źle o zmarłych, jak gdyby śmierć miała moc unieważniania złych uczynków.'


Autorka mnie nie zawiodła. Nowa powieść okazała się równie dobra, co poprzednia. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że po każdą kolejną również sięgnę. Polecam, nie zawiedziecie się.


'Ludzie potrafią być bardzo okrutni. I dlaczego ten mężczyzna to zrobił? Dla rozrywki? Czy może liczył na jakąś korzyść?'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger