#195 'Chłopiec, kret, lis i koń' Charlie Mackesy


Są takie książki dziecięce, których treść przeznaczona jest dla czytelników w każdym wieku. Taka właśnie jest ta historia. Sięgnęłam po nią i nie mogłam się oderwać. Dlaczego?


'- Jak myślisz, co jest największą stratą czasu?
- Porównywanie się z innymi - padła odpowiedź kreta.'


Pamiętam, że kiedyś prowadziłam zeszyt, w którym spisywałam znalezione cytaty. Miałam tego całą masę, ale jeszcze nigdy nie trafiłam na książkę, która w całości mogłaby się w nim znaleźć. W tym przypadku tak dokładnie było. Każda strona to dialog chłopca z kretem, lisem lub koniem. Jednocześnie każda taka wypowiedź to złota myśl. Ponadczasowa i piękna w swojej prostocie.






 
W moim odczuciu książka nie jest typowo dziecięca. Uważam, że dorosły czytelnik wyniesie z niej dużo więcej. Cytaty są przepiękne, a sama książka jest idealna na prezent dla osoby, która docenia tego typu gesty. Polecam ją każdemu, bez względu na wiek.





'Widzimy tylko to, co jest poza nami, a prawie wszystko dzieje się w nas,'


OCENA: 10/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger