#185 'Iluzjonista' Remigiusz Mróz



Behawiorystę czytałam już jakiś czas temu i szczerze powiedziawszy nie szykowałam się na kontynuację. Co więcej, nie wiedziałam w ogóle, że taka ma powstać. Mile się zaskoczyłam i od razu wiedziałam, że chcę przeczytać tę książkę.


'- Dlaczego zjawiłeś się u mnie?
- Bo na piersi ofiary ktoś wypalił gigantyczny pytajnik.'


Gerard Edling staje przed kolejną zagadką, która z pozoru wydaje się nie do rozwiązania. Trzydzieści lat temu prowadził sprawę, której kontynuacja właśnie się rozpoczyna. Sprawa jest o tyle zawiła, że jej szczegóły zna wyłącznie Gerard. Akta zaginęły, a pozostali świadkowie prawdopodobnie już nie żyją. Najtrudniejsze jest w tym wszystkim to, że naśladowca zna wszystkie fakty, a  prawdziwy Iluzjonista został złapany w przeszłości. Czy zagadka zostanie rozwiązana, a wyścig z czasem wygra Gerard?

Historia dzielona jest na dwie części. Przeplatane są wydarzenia z przeszłości i te teraźniejsze. Lubię w ten sposób prowadzoną narrację, bo szczegóły wyjaśniane są etapami, a każdy kolejny rozdział odkrywa przed czytelnikiem coś nowego. Nie ukrywam, że fabuła momentami mi się dłużyła, ale w ogólnym rozrachunku okazała się wciągająca i warta uwagi. Ogólnie dobrze było wrócić do znajomych bohaterów. Pamiętam, że Gerarda polubiłam już podczas lektury Behawiorysty, a innych serii z jego udziałem nie czytałam, więc Iluzjonista tym bardziej mnie do siebie przekonał.


'- Twój nastrój nie napawa mnie optymizmem - zauważyła.
- Może to i dobrze.
- Bo?
- Bo nie czeka nas nic dobrego.'


Każdemu kto przeczytał Behawiorystę polecam ten tom. Jeśli jeszcze nie znacie Gerarda, warto rozpocząć przygodę z tą serią, bo znając możliwości autora, jeszcze do nas powróci. Ja póki co polecam!


'Każda sztuczka opierała się jednak na elemencie zaskoczenia. I właśnie to udało się Iluzjoniście osiągnąć.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Iluzjonista' Remigiusz Mróz

W księgarni także inne BESTSELLERY

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger