#164 'Miłość '44. 44 prawdziwe historie powstańczej miłości' Agnieszka Cubała


Jeśli chodzi o opowiadania to z tym gatunkiem u mnie różnie, raz mi się podobają, a czasem jest wręcz przeciwnie. Co do tej książki miałam pewne oczekiwania, ale nie nastawiałam się na jakikolwiek kierunek. Czy książka okazała się dobra czy jednak nie dla mnie?


'I choć świat dookoła zamieniał się w gruzy, natura ludzka pozostaje niezmienna - a zakochana dziewczyna chce się podobać temu, kto skradł jej serce!'


Książka jest zbiorem 44 opowiadań o miłości wśród powstańców w roku 1944. Autorka jak sama przyznaje, z wielu opowieści wybrała właśnie te konkretne i umieściła je w swojej książce. Czas wojny to czas smutku i cierpienia. Gdzie tutaj miejsce na miłość? A jednak znalazło się. Najczęściej młodzi powstańcy zakochiwali się w sobie, brali ślub. W sytuacji, w jakiej się znaleźli nic dziwnego, że działali szybko, a małżeństwa zawierane były już nawet po kilku dniach znajomości.

Sama nie wiem na co liczyłam, sięgając po tę pozycję. Chciałam przeczytać ciekawe opowiadania, a okazało się, że książka jest raczej swego rodzaju notką historyczną. Opowiadania były bardziej wspomnieniami, a historia z rozdziału na rozdział wydawała mi się taka sama. Literatura wojenna jest specyficzna, jednak w tym przypadku zabrakło mi tego czegoś, co nie pozwoliłoby mi oderwać się od książki. Z bólem serca muszę przyznać, że momentami mnie nudziła, niestety.


'Przyszli na świat po to, by się spotkać. A kiedy już to nastąpiło, żyli tylko dla siebie, we własnym świecie, niespecjalnie zwracając uwagę na to, co myślą inni.'


Po raz kolejny nie zniechęcam, ale też nie polecam z pełnym przekonaniem. Warto znać historię i warto poznać losy powstańców, ale może nie taka forma jest dla mnie odpowiednia. Jeśli jednak lubicie krótką formę przekazu to warto sięgnąć po ten tytuł. Zdecydujcie sami.


'Niekiedy miłość przypomina spacer podczas bardzo drobniutkiego deszczu. Człowiek idzie, idzie i dopiero po pewnym czasie orientuje się, że przemókł do głębi serca.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
Książka dostępna w empiku!  

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger