#162 'Alyssa i obłęd' A.G.Howard


Są książki, które po przeczytaniu tylko czekają, aż na półce obok pojawi się kontynuacja. Tak było w przypadku przygód Alyssy. Czekałam na drugi tom, bo pierwszy był świetny. Czy drugi okazał się równie dobry?


'Drzwi są pokryte mchem i zupełnie nie pasują do ludzkiego świata, ale już je kiedyś widziałam. Mam na szyi klucz do nich.'


Po wydarzeniach z pierwszej części i podróży do Krainy Czarów Alyssa ma nadzieję, że ten etap swojego życia ma już za sobą i teraz wszystko się ułoży. Rozumie przez to spokojne życie w ludzkim świecie. Dziewczyna ma w końcu przed sobą zakończenie szkoły i szkolny bal. Czy tak się stanie? Czy Alyssa nie ma już zobowiązań względem Krainy Czarów?

Okazuje się, że Morpheus ma inne plany względem Alyssy. Niespodziewanie staje dziewczynie na drodze i informuje, że musi pomóc mu w uratowaniu czarodziejskiej krainy. Dziewczyna nie jest tym zachwycona, ale jako królowa ma swoje zobowiązania. Czy po raz kolejny stawi czoła przygodom i czarodziejskim stworzeniom?

Po lekturze książki 'Alyssa i obłęd' miałam pewne oczekiwania co do kontynuacji. I były one stosunkowo wysokie, ponieważ pierwsza część zrobiła na mnie spore wrażenie. Jakie więc było moje zdziwienie, kiedy miałam problem z wciągnięciem się w historię. Czytając miałam wrażenie, że wydarzenia są bardzo rozciągnięte, a każdy kolejny rozdział wnosi niewiele nowego do samej fabuły. Książka była moim zdaniem wyłącznie wstępem do kolejnej części. Bardzo długim wstępem. Na dobrą sprawę dopiero na kilkudziesięciu ostatnich stronach fabuła przyspieszyła. Wkręciłam się i książka się skończyła.


'Postępujemy tak, jak musimy, żeby chronić to, co kochamy.'


Nie zniechęcam, ale też nie polecam. Pomiędzy dwoma tomami historii o Alyssie jest ogromna przepaść. Drugi tom wniósł niewiele do całej fabuły, a po lekturze czułam rozczarowanie. Nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na trzeci tom z nadzieją, że będzie przynajmniej w połowie tak dobry jak pierwszy.


'- Jaka jest twoja definicja realności?
- Ciągle się zmienia.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger