#148 'Duchowe życie psów' Andrew Root


Nie chcę być nudna, ale to kolejny tytuł, po który sięgnęłam ze względu na tematykę. Okładka przyciąga, liczyłam więc jednocześnie, że treść będzie równie ujmująca. Czy tak się stało?


'Dziwnie mi to mówić jako ojcu dwojga dzieci, jednakże w pewnym sensie to Kirby pierwszy uczynił z naszej pary prawdziwą rodzinę.'


Nie jest nowością fakt, że psy to najlepsi przyjaciele człowieka. Autor postanowił zagłębić to stwierdzenie i odnaleźć jego potwierdzenie od strony duchowej i naukowej. Czy tak oczywistą sprawę można wyjaśnić? Czy nie wystarczy, że człowiek i pies to stworzenia, które zawsze powinny żyć razem, w przyjaźni?


'(...) etolodzy kognitywni odkryli, że zwierzę jednak ma umysł i że nie może być postrzegane jako przygłupia maszyna reagująca tylko na bodźce.'


Decydując się na tę książkę nie wiem sama, czego oczekiwałam, ale jednocześnie nie nastawiałam się na nic konkretnego. Otrzymałam natomiast wiele suchych faktów historycznych / naukowych. Niespecjalnie lubię tego typu książki, dlatego lektura mi się dłużyła, a najciekawsze okazały się anegdoty i opowieści autora o jego własnym psie. Nie pogłębiłam też swojej wiedzy w temacie, bo fakt, że przywiązanie człowieka do psa i odwrotnie jest oczywisty, wiedziałam od dawna. Na co dzień obserwuję swoje psy i wiem, że nie jest to tylko jednostronne, a Gucio i Teodor to członkowie rodziny, którzy kochają mnie równie bardzo jak ja ich.


'Tymczasem psy, tak samo jak ludzie, przez całe życie odczuwają potrzebę tworzenia trwałych relacji.'


Jeśli chcecie poznać fakty potwierdzające, że człowiek i pies są dla siebie stworzeni to zachęcam. Powtórzę jednak, że dla mnie najciekawsze były historie o Kirby'm, labradorze autora. To te wspomnienia najbardziej mną poruszyły.


'Możemy traktować psa jak zwierzę o prymitywnych instynktach, bez przerwy czegoś się od nas domagające i brudzące kanapę, na którą tak ciężko pracowaliśmy. Możemy też jednak widzieć w nim duchowego przewodnika i uzdrowiciela, który pomaga nam doświadczyć wieczności czającej się w każdej chwili.'


OCENA:  5/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Duchowe życie psów' Andrew Root

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger