#92 'Przeklęci Święci' Maggie Stiefvater


Przyznam szczerze, że nie czytałam poprzednich książek autorki, mimo iż o nich słyszałam. Postanowiłam zatem sprawdzić czy ten tytuł rozpocznie moją przygodę z twórczością Maggie. Czy tak się stało?


'Obecnie to Daniel i Beatriz byli najświętsi, a skoro Beatriz desperacko pragnęła nie być Święta, zaś Daniel nie chciał niemal niczego innego, równowaga została zachowana.'


W Bicho Raro zamieszkuje specyficzna rodzina nazwiskiem Soria. Beatriz, Daniel i Joaquin są kuzynostwem i zajmują się prowadzeniem transmisji radiowych dla swojego miasteczka. Ponadto Daniel jest Świętym. Co to oznacza? Do miasteczka przyjeżdżają pątnicy, którzy proszą chłopaka o cud. On zsyła na nich jeden, natomiast wiąże się to z tym, że na wszystkich tych ludzi pada mrok. Aby się z niego uwolnić muszą nauczyć się siebie. Ponadto, rodzina Soria nie może ingerować w pracę nad sobą pątników. Jakie będą skutki takiej ingerencji i czy można się z nich uwolnić?


'- Czy masz w sobie mrok? - spytał Święty, wciąż nie otwierając oczu.'


Autorka przedstawiła świat świętych i grzeszników. Historia osadzona w latach sześćdziesiątych w Kolorado. Całość zawiera sporo opisów i niewiele dialogów, jednak nie przeszkadza to w lekturze. Dowiadujemy się natomiast, że każdy może pozbyć się swojego własnego mroku jeśli tylko rozpocznie pracę nad sobą i swoimi defektami. Problem w tym, że pątnicy często okazują się leniwi i przyzwyczajają się do mroku, jak się im objawia. Jeden z nich staje się olbrzymem, inny porasta mchem, a bliźniaczki połączone są ze sobą dwugłowym wężem... Czy uda im się wrócić do normalności i odkryć własne niedoskonałości?


'Strach i gniew tak naprawdę niewiele się od siebie różnią. Są niczym dwa głodne zwierzęta, które polują zwykle na tę samą ofiarę - emocje - i kryją się przed tym samym drapieżcą - logiką.'


Jeśli nie znacie twórczości autorki, warto sięgnąć po tę pozycję. Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć, czy jest fantastyczna. Jest natomiast dobra i zachęca do lektury. Postaci są wielowymiarowe i ciekawe, a sama idea cudów i mroku moim zdaniem przedstawiona jest w bardzo interesujący sposób. Polecam!


'Nie do końca rozumiemy cuda. Tak już jest z większością boskich rzeczy - święci oraz cuda należą do innego świata i stosują się do nich inne zasady.'



OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger